13 Eylül 2015 Pazar

Ahh Kalbim Kitap Yorumu

 

    YAZAR: Meriç Mekik
    TÜR: Komedi, Romantik
    YAYINEVİ : Dex
    SAYFA SAYISI: 459
    LİSTE FİYATI: 25
  
Aylin evli, mutlu ve top gibi hamileydi...                 Tabi bu Japon bir kız için terk edilmeden önceydi...
Dört yıl sonra bir davet için kavalye aramaya karar verdi. Arkadaşları adaylarını bir bir Aylin'in önüne serdi. Ama aşk, Aylin'e büyük bir süprizle gelecekti.





Merhabalar!! Yeni bir yorumla karşınızdayım. Kitap Yadigarları Kitap Turumuzun ilk kitabı Ahh Kalbim. Turdaki diğer arkadaşlarımın yorum yazı ve videolarını görmek için Facebook sayfamıza bakabilirsiniz. Buraya tıklayarak ya da blogumun sağ üst köşesinde gördüğünüz Facebook butonuna basarak ulaşabilirsiniz. Hatta çekilişe katılıp kitap kazanabilirsiniz.

Şimdi gelelim kitabın konusuna. Aylin evli ve mutluydu ya da mutlu olduğunu sanıyordu. Hamileyken bir Japon için aldatıldı ve bebeğiyle ailesinin evine geri döndü. 4 yıl sonra eski kayınvalidesinin evlilik yıldönümü kutlamasına davet ediliyor ve birbirinden değişik üç yakın arkadaşı Aylin'e kavalye adaylarını sunuyor. Tabi tahmin edeceğiniz gibi Aylin aşkı bambaşka bir yerde buluyor.

Öncelikle söylemem gereken şey bu kitabı okurken bir fantastik kitapı ya da distopya okurken aldığınız tadı alamazsınız bu gayet normal bir şey yani. Sonuçta tamamen farklı türler, o yüzden okurken fantastik okur gibi zevk almadım demeyin çünkü alamazsınız. Komedi ve romantik türde gayet başarılı bir kitaptı bence.

Kitabın ince durduğuna bakmayın 459 sayfa aslında. Ah dex ah şu saman gibi sayfalarla insanı yanıltıyorsun. Okurken en çok rahatsız olduğum şey sayfa kalitesiydi herhalde ama dex'in sayfa kalitesini düzelteceğini ümit etmekten başka yapabileceğimiz bir şey yok. 459 sayfa olmasına rağmen 2-3 günde bitiyor kitap. Tam çerezlik kitap yani. Reading slumptan da kurtarabilir bence.

Karakterlerden bahsedeyim biraz da. Birbirinden apayrı yakın arkadaşlar vardı. Şahsen benim favorim Asu oldu. Asu deli dolu, her gece sabahlara kadar kopan bir kadın. Şebnem karakteri ise Asu'nun tam tersi. Disiplinli, dakik, zengin, başarılı bir iş hayatı var ve her şeyi planlıyor. Şebnem'i ilk okuduğum an böyle bir arkadaşım olsun istedim malum ben pek dakik bir insan değilim ve Şebnem gibi biri her şeyi planlar falan süper olurdu yani. En vasat bulduğum karakterse Defne oldu. Aylin'in en yakın arkadaşı olmasına rağmen kitap boyunca sadece telefonuyla uğraştı sanki. Bir tek editör olması hoştu.
Böyle kişilerin ayarladığı kavalyeler de tabi ki kendilerine benziyordu. Defne'nin ayarladığı kişi Doruk tam bir edebiyat aşığı ve kitapta Haruki Murakami'den bahsedilen bir kısım vardı ki oralarda çok güldüm.

Kitaptaki espriler klişe ve Facebook esprileri deniyor genelde. Bunun için bir şey diyemem ama beni rahatsız etmedi. Bu tarz esprileri komik bulduğumu itiraf etmeliyim. Kitapta argo kısımlarda vardı ama beni yine rahatsız etmedi. Eğer ki bu tarz şeylerden hoşlanmıyorsanız öneremem size Ahh Kalbim'i.



Kitap hiç beklenmedik bir sonla mı bitti? Hayır tabi ki. Bu tarz kitaplarda hep böyle olur zaten bir polisiye değil ki. Ama ikinci bir kitabı çıksa alıp okurum açıkçası. Aylin'in aşk hayatının gelişmelerini merak etmiyorum desem yalan olur. Kitabın son cümlesine de bitirdikten sonra baya bir güldüm ama. Hoş bir geri dönüştü.

Açıkçası ben fantastik kitaplar insanıyım ve kitabı ilk aldığımda beğenmem gibi gelmişti. Pucca tarzı bir kitap bekliyordum (Pucca kitaplarını da sevmiştim ama bunun ona benzemesini istemiyordum) ama tek benzer noktası türü oldu. Ama kitabı sevdim. Meriç Mekik'in eline sağlık kendisi de çok tatlı bir insan. Eğer bunu okuyorsanız Aylin'in maceralarının devamını da bekliyorum valla. Uzun lafın kısası kafanızı dağıtmak için eğlenceli, çabuk okunacak bir kitap arıyorsanız Ahh Kalbim'i önerebilirim size. Benim düşüncelerim bu kadar şimdilik hoşçakalın kitaplı kalın!!

  
          
 

0 yorum :

Yorum Gönder